1. Gyengülő motorerő és füstös kipufogó
Ha azt tapasztalod, hogy az autód gyengébben gyorsul, nehezebben pörög fel, vagy sötétebb füst távozik a kipufogóból, az intő jel lehet. Ilyenkor a motor túlterheltté válik, mert az eltömődött DPF nem engedi szabadon távozni a kipufogógázokat.
2. Megnövekedett üzemanyag-fogyasztás
Az eltömődött részecskeszűrő miatt a motor kénytelen nagyobb erőfeszítéssel dolgozni, ami magasabb fogyasztást eredményez. Ha az utóbbi időben észrevehetően több gázolajat égetsz el, érdemes szakemberhez fordulni egy alapos vizsgálatért.
3. Figyelmeztető lámpa a műszerfalon
Sok dízelautó műszerfalán létezik külön DPF-lámpa, amely villogni vagy világítani kezd, ha hiba vagy eltömődés jelentkezik a részecskeszűrőben. Ha a lámpa rendszeresen felvillan, ne halogasd a szervizt, mert az ideiglenes regenerálás nem mindig oldja meg tartósan a problémát.
4. Gyakori „DPF regenerálás” jelenség
A modern autók időről időre elvégzik a saját regenerálási folyamatukat, hogy kiégessék a felgyűlt korom egy részét. Ha túl gyakran lép működésbe a regenerálás, esetleg a műszerfalon is érzékelhető (fordulatszám-ingadozás, hirtelen teljesítménycsökkenés), ez a DPF túlzott telítettségére utalhat.
5. „Vészüzemmód” és teljesítménykorlátozás
Végső esetben a jármű vészüzemmódba (limp mode) kapcsolhat, korlátozva a teljesítményt, hogy megóvja a motort a komolyabb károktól. Ez egyértelmű jelzés arra, hogy mielőbb szakértő segítségre van szükség.
Mi a teendő?
Ha felismered a fenti tünetek valamelyikét, ne várd meg, amíg a helyzet súlyosbodik. Egy professzionális DPF tisztítás megelőzheti a komolyabb meghibásodásokat, és jelentős költségmegtakarítással járhat. A MaruzsiTech-nél korszerű módszerekkel és gépparkkal végezzük a részecskeszűrő javítását, hogy autód visszanyerje eredeti teljesítményét és hatékonyságát.
Tipp: Egyeztess időpontot, és kérj árajánlatot, hogy minél hamarabb újra gondtalanul autózhass!